از تاریخ 1403/08/30 به مدت 3 روز 50% قیمت این دوره کاهش پیدا می کند و قیمت دوره از 8.000.000 تومان به 4.000.000 تومان می رسد.
ظرفیت این جشنواره 300 نفر می باشد برای پیش ثبت نام فرم را پرکنید.
فرم پیش ثبت نام دوره
با کاملترین پکیج آموزشی ریمپ خودروهای ایرانی بیشتر آشنا شوید…
در دوره ریمپ چه مطالبی آموزش داده می شود؟
تیم کارخان سعی کرده تا در این دوره، ابتدا شما را با مفاهیم اولیه ریمپ آشنا کند. در ادامه با دو دستگاه پر کاربرد پروگرامر TNM و دیاگ ویمکس به شما آموزش داده ایم که چگونه جداول ECU را با توجه به شرایط خودرو تغییر دهید تا بهترین بازدهی را از موتور خودرو بگیرید و یا ایرادات نرم افزاری ECU ها، خصوصا ECU های جدید که پر از ایرادات ریز و درشت می باشند و اکثر راننده ها را شاکی کرده است به راحتی بر طرف کنید. شما می توانید با حل کردن این مشکلات که حتی نمایندگی ها از برطرف کردن آن عاجزند رضایت مشتری را به صورت کامل به دست آورده و درآمد بسیار خوبی کسب کنید.
اهداف آموزش
- آشنایی با انواع ECU های خودروهای ایرانی
- توانایی انجام ریمپ تمامی ECU های خودرو های ایرانی که قابلیت ریمپ دارند
- آشنایی با جداول مختلف ECU
- توانایی انجام ریمپ به روش OBD
- توانایی انجام ریمپ به روش IC Programming
- توانایی انجام ریمپ به روش KTAG
- توانایی انجام ریمپ به روش JTAG
- توانایی انجام ریمپ به روش GPT
- توانایی بر طرف کردن مشکلات نرم افزاری ایسیو ها (تاخیر پدال گاز و...)
- توانایی انجام ریمپ کلی (افزایش قدرت و شتاب) برای تمامی ECU ها
- توانایی انجام ریمپ کاهش مصرف سوخت
- توانایی انجام ریمپ بک فایر و پاپ اند بنگ برای تمامی ECU ها
- توانایی حذف کد خطا برای تمامی ECU ها
- توانایی تنظیم دور آرام برای تمامی ECU ها
ویدیوی آموزشی
1- مفاهیم اولیه ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
ابتدا در این بخش به معرفی خود ریمپ و کارهایی که با ریمپ می شود انجام داد پرداختیم در گام دوم مکانیزم عملکرد ایسیو و قسمت های مختلف آن را معرفی کردیم و در قدم آخر اصطلاحاتی همچون توان، گشتاور ، نسبت هوا به سوخت و… را به شما آموزش داده ایم.
2- شناسایی ایسیوها ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
برای انجام کار ریمپ اولین کاری که باید انجام داد تشخیص ایسیو می باشد. ما در این فصل تک تک ایسیو های خودروهای داخلی را به شما معرفی کردیم و هر نکته ای که قبل از شروع ریمپ از روی ایسیو، باید بدانید به شما آموزش داده ایم.
3- انواع روش های ریمپ ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
برای انجام ریمپ روش های متخلفی وجود دارد. اولین روش از طریق کابل OBD می باشد. روش دوم و سوم KTAG و GPT می باشد که برای ریمپ از این طریق باید ایسیو از روی خودرو باز شود ولی خود ایسیو باز نمی شود و روش آخر JTAG می باشد که در این روش IC های داخل ایسیو باید برنامه ریزی شوند و خود ایسیو باید باز شود. در این بخش با تمامی این روش ها آشنا می شوید.
4- آموزش کار با بخش ریمپ دیاگ ویمکس ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
ویمکس قوی ترین دستگاه دیاگ ایرانی برای ریمپ می باشد که اجازه دسترسی به جداول ایسیو و برنامه ریزی آن ها را به ما می دهد. در این بخش با قسمت های مختلف منوی ریمپ و تیونینگ دستگاه دیاگ ویمکس آشنا می شوید و نکات ابتدایی ریمپ با این دستگاه را یاد می گیرید.
5- آموزش کار با نرم افزار پروگرامر TNM ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
پرکاربرد ترین پروگرامر کشور برای ریمپ، پروگرامر TNM می باشد که قابلیت های زیادی را در اختیار ما می گذارد. در این بخش با قسمت های مختلف منوی ریمپ و تیونینگ پروگرامر TNM آشنا می شوید و نکات ابتدایی ریمپ با این دستگاه را یاد می گیرید.
6- نکات مهم قبل از ریمپ ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
قبل از انجام ریمپ شما باید بخش های مختلف را بررسی کنید و بعد تصمیم گیری کنید که ریمپ برای این خودرو مفید است یا خیر. شما می توانید با بررسی های قبل از ریمپ میزان استهلاک قطعات را متوجه شوید و با توجه به آن جداول را تغییر دهید.
7- ریمپ از طریق OBD با دستگاه دیاگ ویمکس ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
اکثر خودرو ها از طریق کابل دیاگ یا OBD ریمپ می شوند. در این بخش انواع ریمپ ها شامل 1- ریمپ کلی 2- ریمپ کاهش مصرف سوخت 3- بک فایر و پاپ اند بنگ 4-حذف کد خطا و… برای تمامی ایسیوها که قابلیت ریمپ از طریق کابل OBD دارند را با دستگاه دیاگ ویمکس آموزش داده ایم.
8- ریمپ از طریق OBD با پروگرامر TNM ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
یکی از توانایی های اصلی پروگرامر TNM دانلود ایسیو ها از طریق کابل OBD میباشد. اکثر ایسیو های موجود در بازار امروز قابلیت ریمپ از این طریق را دارند . در این دوره آموزش ریمپ های متنوع از طریق کابل OBD آموزش داده شده است به طور مثال ریمپ کامل، ریمپ کاهش مصرف، بک فایر، حذف کدهای خطای کاذب و … ارائه شده است .
9- ریمپ به روش IC Programming با پروگرامر TNM ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
10- ریمپ از طریق KTAG با دیاگ ویمکس ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
برای ریمپ ایسیوهای خانواده زیمنس می توان از روش KTAG استفاده کرد. در این روش ایسیو، از روی خودرو باز می شود و توسط برد KTAG دستگاه دیاگ ویمکس برنامه ریزی می شود. در این بخش تمامی نکات مربوط به این روش ریمپ را به صورت کامل توضیح داده ایم.
11- ریمپ از طریق KTAG با پروگرامر TNM ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
برد KTAG پروگرامر TNM مخصوص ریمپ ایسیوهای زیمنس می باشد. در این بخش یاد می گیرید چگونه به کمک این برد، یک ریمپ بدون نقص برای این ایسیو ها انجام دهید.
12- ریمپ از طریق JTAG با پروگرامر TNM ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
در روش JTAG باید کاور ECU باز شود و به IC های برد ECU دسترسی داشته باشید. ECU بوش ME7.4.4 به این روش ریمپ می شود. در این بخش مرحله به مرحله این نوع ریمپ را یاد می گیرید.
13- ریمپ از طریق GPT با پروگرامر TNM ویدئو
برای توضیحات بیشتر کلیک کنید.
این روش برای ایسیو بوشME17 استفاده می شود. برای این نوع ریمپ، ایسیو از روی خودرو باز می شود و از برد GPT برای برنامه ریزی آن استفاده می کنیم. در این بخش به صورت کامل، روش ریمپ از طریق GPT را آموزش می بینید.
در این دوره چه ایسیوهای آموزش داده شده است؟
- خانواده بوش(M.E.744,ME7.4.5,ME74.9,M7.97,M7.4.4,MP5.5,ME17) :ایسیو های بوش جزو اولین دسته از ایسیو هایی بودند که با اولین خودروهای انژکتوری وارد ایران شدند. یکی از معروفترین آنها ایسیو بوش ME744 با دریچه گاز برقی است که بر روی خودروها با موتور TU5 نصب شده است و عملکرد بسیار خوبی بر روی موتور دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ایسیو های بوش تعداد جداول بالای آنها و کنترل بالای آنها بر روی عملکرد موتور خودرو می باشد. این ایسیو ها بسیار پتانسیل خوبی برای ریمپ کردن دارند و به خوبی به ریمپ پاسخ میدهند. عملکرد این ایسیو ها به صورت گشتاور محور است و در واقع از مدل های کنترلی بر پایه گشتاور استفاده می کنند تا عملکرد موتور ها را تحت کنترل بگیرد.
- خانواده زیمنس(پراید، تیبا، EF7، XU7، TU5، CIX و L90):این ایسیو ها یکی از پر استفاده ترین ایسوهای ایران می باشد. ایسیو های زیمنس با اینکه ساختار سادهای دارند، اما بسیار عملکرد خوبی بر روی موتور دارند و تقریبا بر روی تمامی خودروهای ایرانی در یک دوره مشخص نصب شده اند. ایسیو های زیمنس همگی از نوع دریچه گاز سیمی هستند و این یک مزیت عملکردی برای آنها حساب میشود.ایسیو زیمنس در انواع شبکه بندی های مختلفی وجود دارند که بر حسب پیشرفته بودن برد و شبکه مالتی پلکسی که همراه آنها برای خودرو استفاده شده است تقسیم بندی می شود که در این دوره تمامی این شبکههای مختلف به صورت جداگانه و روی خودرو های متنوع آموزش داده شده است.
- خانواده ساژم و والئو(S2000-PL4-J34-J35):از نظر میزان مراجعه خودروها برای ریمپ، خودروهای سایپا و والئو معمولاً در دسته سوم قرار دارد. این ایسیو ها معمولاً بر روی خودروهای قدیمی تر و با مدل پایین تر مشاهده میشود، به همین دلیل ساختار ساده تری دارند. در دوره ریمپ تمامی خانوادههای ساژمS200 و والئو های PL4 و J34 و J35 به شما آموزش داده شده است.
- خانواده SSAT اس ست (Pride، XU7،NOFLASH،FLASH):ایسیو های SSAT به واسطه ساختار نو فلش و جدیدتری که نسبت به ایسیو زیمنس دارند و دردسرهایی که موقع دانلود برای ریمپ کار ها درست کرده اند در بازار ایسیو ها، ترسناک شناخته میشوند. در این دوره، ریمپ تمامی خانواده ایسیوهای SSAT هم از نوع فلش دار و هم از نوع نو فلش را برای شما ارائه کردهایم.
- خانواده Easy U ایزیو (Easy u 2.5 /TU5):این دسته از ایسیو ها توسط شرکت کروز تولید شده است و از سال های ۹۵ تا به امروز بر روی خودرو ها استفاده شده است این سیلوها مدل پیشرفته میباشند که ساختار و عملکرد ایشان دارند و در واقع به صورت ساده تریسی های زیمنس ای هستند که دریچه گاز برقی دارند ایسیو بر روی خودروهای با موتور پیشرفتهتر ایران خودرو نصب شد و این اواخر بر روی خودروی کوییک نیز استفاده شده است
- خانواده غرب استیل(MAW):این دسته از ایسیو ها توسط شرکت کروز تولید شده است و از سال ۹۵ تا به امروز بر روی خودرو استفاده می شود. ایسیو غرب استیل از دریچه گاز برقی بهره می برد. این ایسیوها بر روی موتورهای پیشرفتهتر ایران خودرو نصب شده و این اواخر بر روی خودروی کوییک نیز استفاده شده است.
- خانواده LZNF:ایسیو های LZNF جز اون دسته از ایسیو ها هستند که با پراید های یورو ۴ وارد بازار شدند و از همان ابتدا عملکرد بدی داشتند. این ایسیو ها جایگزین زیمنس شدند ولی به دلیل عملکرد بدشان برای مدت محدودی از آنها استفاده شد و سپس مجدداً جای خود را به ایسیوهای زیمنس دادند.
- ایسیوهای جدید(S2-EZU-عظام -EZU-Kesens): این ایسیوها جدیدا برروی محصولات ایرانخودرو و سایپا عرضه شده است. و آموزش کامل ریمپ آنها در دوره قرار دارد.
این دوره برای چه کسانی توصیه می شود؟
- کار تنظیم موتور انجام می دهم و می خواهم ریمپ را به صورت تخصصی یاد بگیرم.
- دانشجو رشته مکانیک خودرو هستم و می خواهم در آینده یک کار با پرستیژ و پردرآمد داشته باشم.
- دارم از دانشگاه فارق التحصیل می شم ولی دوست ندارم کار سنگین تعمیراتی انجام بدم.
- می خوام یه شغل با سرمایه اولیه کم داشته باشم.
- با دامپ آماده ریمپ می زنم ولی دوست دارم خودم ایسیو رو برنامه ریزی کنم.
- در کنار کار اصلیم، ریمپ انجام می دم ولی خروجی مد نظرم رو از ریمپ نمی تونم بگیرم.
- یه سری ایراد ها بهم مراجعه می کنه که فقط با ریمپ بر طرف می شه.
- از شاگردی خسته شدم و دوست دارم توی یه مرکز تعمیرگاهی به صورت درصدی مشغول به کار بشم.
- ریمپ الان روی بورس و درآمد خیلی زیادی داره و نمی خوام این موقعیت رو از دست بدم.
- الان کار ریمپ انجام میدم ولی حین کار خیلی به مشکل خوردم و خسارت دادم.
بلافاصله بعد از ثبت نام برای شما یک پیامک ارسال می شود که شامل اطلاعات کاربری شما در آکادمی کارخان می باشد. و می توانید نرم افزار را روی گوشی و کامپیوتر خود نصب کنید و آموزش را شروع کنید.
بله، این دوره توسط یک تیم فنی قوی به سرپرستی مدرس دوره ، دکتر طهرانی پشتیبانی شده و به مدت 3 ماه پاسخگوی کلیه سوالات دانشجویان می باشیم.
- دسترسی به مطالب آموزشی در هر زمان و هر مکان.
- صرفه جویی در هزینه و زمان.
- قابلیت تکرار و یادآوری تمامی مطالب
- در دوره های حضوری ریمپ به دلیل تنوع زیاد ایسیو ها، معمولا مطالب فراموش می شود و یادگیری به صورت کامل انجام نمی پذیرد اما تیم کارخان با تدوین متد جدید آموزشی سعی داشته تا این مطالب به سادگی هر چه تمام تر بیان شود. با در دست داشتن همیشگی فیلم ها هیچ نکته ای برای ریمپ خودرو را فراموش نمی کنید.
- با استفاده از این روش، در هر نقطه از دنیا که باشید می توانید به بالاترین سطح آموزشی دسترسی داشته باشید.
بله پس از مشاهده کامل دوره شما گواهی حضور در دوره رو از آکادمی کارخان دریافت می کنید.
خیر ما در این دوره حتی نکاتی را آموزش داده ایم که در بخش های عیب یابی سیستم سوخت رسانی و ریمپ هم استفاده می شود که شاید با چندین سال تجربه هم نتوان به این نکات رسید.
بعد از گذراندن این دوره شما می توانید تمامی نسل های ایموبلایزر، که بر روی خودرو های ایرانی نصب شده است را عیب یابی کنید و تعریف کلید تمامی این خودرو ها را انجام دهید.
دکتر سعید طهرانی دانش آموخته دکترای مکانیک گرایش قوای محرکه از دانشگاه علم و صنعت است. سعید متولد سال 1376 در شهر تهران می باشد. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در رشته ریاضی توانست با کسب رتبه203 در کنکور، وارد دانشگاه علم و صنعت شده و این مقطع را با معدل عالی به پایان برساند. وی مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس و رشته مکانیک سیالات گذرانده است. از جمله فعالیت های شاخص او در بخش ریمپ و تیونینگ، قهرمانی مسابقات اتومبیل رانی سرعت کشور در سال 97 در پیست آزادی می باشد وی در این مسابقات عضو تیم نمسیس 27 بوده است. سعید عضو تیم سپهر در پروژه ساخت اولین خودروی خورشیدی داخلی بوده و سمت مشاور را در تیم طراحی ایسیو ملی دارد.