جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی
    • دوره های رایگان
      • مینی دوره عیب یابی حرفه ای سیستم سوخت رسانی
      • مینی دوره سوخت رسانی پیشرفته هیوندای و کیا
      • مینی دوره ریمپ خودروهای ایرانی
      • نگهداری حرفه ای خودرو
    • پکیج های آموزشی
      • عیب یابی حرفه ای سیستم سوخت رسانی انژکتوری
      • سوخت رسانی پیشرفته هیوندای و کیا
      • ریمپ خودرو ایرانی
    • دوره های حضوری
      • تعمیر موتور خودرو های ایرانی
      • تعمیر موتور هیوندای و کیا
      • تعمیر گیربکس اتوماتیک AL4
      • تعمیر گیربکس هیوندای و کیا
      • تعمیرات ایسیو
      • ریمپ پیشرفته با وینولز
      • برق و آپشن هیوندای و کیا
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • تقویم آموزشی
  • مدرسان
  • تماس با ما
    • /*! elementor - v3.10.2 - 29-01-2023 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} تعمیر خودرو کارخان
      /*! elementor - v3.10.2 - 29-01-2023 */ .elementor-column .elementor-spacer-inner{height:var(--spacer-size)}.e-con{--container-widget-width:100%}.e-con-inner>.elementor-widget-spacer,.e-con>.elementor-widget-spacer{width:var(--container-widget-width,var(--spacer-size));--align-self:var(--container-widget-align-self,initial);--flex-shrink:0}.e-con-inner>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container,.e-con-inner>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer,.e-con>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container,.e-con>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer{height:100%}.e-con-inner>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer>.elementor-spacer-inner,.e-con>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer>.elementor-spacer-inner{height:var(--container-widget-height,var(--spacer-size))}

      آدرس :تهران، شهرک سروآزاد(پیکان شهر)، جنب باغ گیاه شناسی، مرکز فناوری خودرو ایران و کره جنوبی (کویکا)

      تلفن:02191306846

      موبایل :09367912359

      اینستاگرام
      کانال تلگرام
      واتساپ
  • 02191306846
  • 09367912359
آکادمی آموزشی کارخان
  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی
    • دوره های رایگان
      • مینی دوره عیب یابی حرفه ای سیستم سوخت رسانی
      • مینی دوره سوخت رسانی پیشرفته هیوندای و کیا
      • مینی دوره ریمپ خودروهای ایرانی
      • نگهداری حرفه ای خودرو
    • پکیج های آموزشی
      • عیب یابی حرفه ای سیستم سوخت رسانی انژکتوری
      • سوخت رسانی پیشرفته هیوندای و کیا
      • ریمپ خودرو ایرانی
    • دوره های حضوری
      • تعمیر موتور خودرو های ایرانی
      • تعمیر موتور هیوندای و کیا
      • تعمیر گیربکس اتوماتیک AL4
      • تعمیر گیربکس هیوندای و کیا
      • تعمیرات ایسیو
      • ریمپ پیشرفته با وینولز
      • برق و آپشن هیوندای و کیا
  • فروشگاه
  • وبلاگ
  • تقویم آموزشی
  • مدرسان
  • تماس با ما
    • تعمیر خودرو کارخان

      آدرس :تهران، شهرک سروآزاد(پیکان شهر)، جنب باغ گیاه شناسی، مرکز فناوری خودرو ایران و کره جنوبی (کویکا)

      تلفن:02191306846

      موبایل :09367912359

      اینستاگرام
      کانال تلگرام
      واتساپ
ورود
0

وبلاگ

آکادمی آموزشی کارخان > مقالات > ریمپ > ریمپ خودرو چیست و چه تاثیری بر خودرو دارد؟

ریمپ خودرو چیست و چه تاثیری بر خودرو دارد؟

25 دسامبر 2022
ریمپ
ریمپ

نحوه ریمپ کردن ایسیو خودرو

ریمپ کردن ایسیو موتور خودرو به روش های مختلف انجام می شود که این روش ها شامل:

ریمپ از طریق OBD

پرکاربرد ترین روش، ریمپ کردن خودرو از طریق کابل OBD است و تقریبا با استفاده از این روش 90 درصد ایسیو خودروهای داخلی ریمپ می شوند و دیگر احتیاجی به استفاده از روش های دیگر نیست.

ریمپ از طریق IC-Programming

عکس ریمپ

این روش برای ریمپ کردن ایسیو بوش MP5.2 و MP7.3 به کار می رود که بر روی خودروی زانتیا 2000 نصب شده. به دلیل این که این نوع ایسیو قابلیت ریمپ از طریق کابل OBD را ندارد، ایسیو از روی خودرو جدا شده و با باز کردن ایسیو و دسترسی به برد آن، IC فلش را از روی برد جدا می کنیم و به کمک مبدل زیف آن را ریمپ میکنیم. در صورتی که IC فلش فابریک ایسیو MP5.2 یک بار مصرف بود و قابلیت برنامه ریزی را نداشت میتوانیم به جای آن از IC با کد AM29F010B که بر روی ایسیو SL96 قرار دارد، استفاده کنیم.

ریمپ از طریق KTAG

این روش مخصوص ایسیو هایی است که از پروتکل K-Line پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال روش K-TAG برای ریمپ کردن ایسیو های زیمنس SIX34 و SIX48 به کار می رود که قابلیت ریمپ کردن از طریق کابل OBD را ندارند. در روش KTAG نیاز به دسترسی به برد ایسیو نیست و از برد KTAG برای ریمپ ایسیو خودرو استفاده می شود.

عکس ریمپ

ریمپ از طریق GPT

remap ecu

این روش برای ایسیو های بوش ME17 به کار می رود. ایسیوهای بوش ME17 که پسورد ندارند به روش OBD ریمپ می شوند ولی ایسیو های ME17 که پسورد دارند از طریق OBD قابلیت ریمپ را ندارند و باید از طریق روش GPT ریمپ شوند.

ریمپ از طریق JTAG

تمامی ایسیو ها را میتوان به کمک روش JTAG ریمپ کرد. هر زمانی ECU به هر دلیل قابلیت ریمپ شدن نداشت و یا قفل شده بود و از طریق هیچ کدام از روش های بالا ریمپ نشد و یا برنامه نگرفت، میتوان از طریق روش JTAG به آن برنامه داد و ایسیو را ریمپ کرد.

ریمپ

مزایا و دلایل انجام ریمپ و تاثیر آن بر روی خودرو

ریمپ ایسیو به دلایل مختلف انجام میگیرد که اصلی ترین دلایل آن شامل :

مشکلات ساخت خودرو در کارخانه

این مشکل در خودروهای ساخت داخل، به شدت به چشم میخورد که میتوان به تاخیر پدال گاز، ترکیدن مانیفولد، کله کردن خودرو در هنگام برگشت گاز و … اشاره کرد.

سوخت بی کیفیت

یکی از شایع ترین دلایل ریمپ، به وجود آمدن ناک به دلیل بی کیفیت بودن سوخت (بنزین) است.

درخواست راننده

در بعضی از موارد خودرو هیچ گونه مشکلی ندارد اما راننده درخواست کاهش مصرف، افزایش شتاب، بالا بردن CUT OFF و … را دارد.

آب و هوای متفاوت در شهر های مختلف

تمامی خودروها با یک نرم افزار مشخص توسط کارخانه به بازار ارائه می شوند و به همین دلیل ممکن است در شرایط آب و هوایی مختلف، عملکرد خودرو با مشکل مواجه شود.

افزایش کارایی 

دسترسی به اطلاعات فایل حافظه ecu برای کاربرد هایی نظیر کیت های کنترل از راه دور یا جی پی اس

درآمد ریمپ کردن

در حال حاضر یکی جدیدترین و پردرآمدترین حوضه های کاری در تعمیرات خودرو، ریمپ ایسیو است؛ و با توجه به زمانی که برای ریمپ کردن یک خودرو لازم است درآمد مناسبی دارد. به عنوان مثال شما با ریمپ کردن یک خودروی پراید که نهایتا یک ساعت زمان می برد، میتوانید حدود 450 هزار تومان درآمد کسب کنید و علاوه بر آن، احتیاج به عیب یابی و تعمیرات نیز وجود ندارد. ما در دوره ی جامع ریمپ خودروهای ایرانی، تمامی ایسیو هایی که با دستگاه دیاگ ویمکس و پروگرامر TNM قابلیت ریمپ شدن را دارند به صورت تک به تک به شما آموزش داده ایم.

هزينه ريمپ كردن خودرو

هزینه ریمپ ایسیو برای خودروهای مختلف

مدل ماشینهزینه ریمپ (تومان)
روآ و آریسان450.000
تارا دستی و اتوماتیک1.080.000
رانا پلاس 6 دنده880.000
دانا توربو 6 دنده1.080.000
دانا توربو اتوماتیک1.080.000
پرشیا، سمند، 405680.000
پرشیا موتور زانتیا880.000
پرشیا موتور XU7P780.000
دنا و سورن880.000
پراید440.000
تیبا و کوییک510.000
کوییک اس580.000
کوییک و ساینا اتوماتیک680.000
شاهین1.000.000
206 تیپ 2630.000
206 تیپ 5730.000
207 دستی780.000
207 اتوماتیک830.000
207 MC990.000
L90580.000
مگان680.000
زانتیا990.000
آریو، چانگان، برلیانس780.000
مزدا 2 و مزدا 31.450.000
خودروهای 4 سیلندر MVM780.000

جداول ECU

چندین سال است که خودروها مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری شده اند و برای کنترل این سیستم، احتیاج به واحد کنترل الکترونیکی یا همان ECU هست. ECU متناسب با شرایط رانندگی با استفاده از جداولی که در داخل آن، توسط کارخانه برنامه ریزی شده است، سیستم سوخت رسانی را مدیریت میکند. به جداولی که در داخل ECU وجود دارد MAP یا نقشه گفته می شود.

جداول ریمپ

معایب ریمپ ایسیو موتور

به طوری کلی ریمپ ECU معایب خاصی ندارد، اما اگر در هنگام ریمپ کردن کارکرد خودرو، شرایط روغن موتور و … در نظر گرفته نشود ممکنه است با تغییر نرم افزار ایسیو، موتور خودرو آسیب ببیند. علاوه بر آن اگر میزان تغییرات جداول ECU بسیار زیاد باشد و بیش از حد مجاز تغییرات صورت بگیرد نیز باعث آسیب رسیدن به قطعات موتور و مستهلک شدن آن ها زود تر از موعد می شود. در نتیجه در زمان ریمپ ایسیو باید تمام موارد بالا لحاظ گردد.

زبان برنامه نویسی ایسیو (ECU Programming languages) 

ECU نیز همانند تمامی میکروچیپ ها برای انجام کار خاص خود نیاز به برنامه نویسی دارد که برنامه  نگارش شده توسط دستگاهی به نام پروگرامر به ECU منتقل میشود. اکثر زبانهای برنامه نویسی سطح  پایین یا مشتقات زبان برنامه نویسی C میباشند یا بسیار به آن شبیه هستند. پس برای برنامه نویسی ECU می توان از زبان برنامه نویسی C کمک گرفت. 

برای این کار ابتدا باید به برنامه نویسی برای میکروچیپ ها تسلط داشت و سپس به صورت کامل با میکروچیپ  موردنظر (ECU (آشنا بود. برای آشنایی با میکروچیپ از راهنمای آن که به اصطالح دیتاشیت  (Datasheet(گفته می شود استفاده میگردد. در دیتاشیت ها معمولا مدار داخلی, پایه های ورودی و  خروجی, نحوه اتصال به مدارهای دیگر, میزان ولتاژ و آمپراژ مورد نیاز و موارد مهم دیگر نوشته میشود

قبلی سنسور ضربه(ks)knock sensor:
بعدی چرا بخاری خودرو باد سرد می زنه؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • انتــــــــــــقال قدرت
  • بخاری ماشین
  • بدون دسته بندی
  • تکنولوژی
  • تهویه مطبوع
  • توربو شارژ
  • دیاگ و عیب یابی
  • ریمپ
  • سوخت رسانی
  • فنی و نگهداری
  • مطالب آموزشی
  • موتور خودرو
  • هدایت، شاسی و تعلیق

ما در آکادمی کارخان سعی داریم که برترین دوره های آموزشی تعمیر و نگهداری خودرو را ارائه کنیم.

تماس با ما
  • تهران، شهرک سروآزاد(پیکان شهر)، جنب باغ گیاه شناسی، مرکز فناوری خودرو ایران و کره جنوبی (کویکا)
  • 09367912359
  • 02191035800 - 02191306846
دسترسی سریع
  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • فروشگاه
  • دوره های آموزشی

نمادها

fani logo
etehadie logo
قبلی
بعدی
© 1401 - هرگونه کپی برداری از محتوای دوره ها تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://carkhan.ir/?p=11248
ورود به سیستم ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده به آن را تایپ کنید
ارسال
ورود با کد یکبارمصرف
واتساپ
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
آیا حساب کاربری ندارید؟
نام‌نویسی

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:60)
برگشت به صفحه ورود به سایت
  • (+98) جمهوری اسلامی ایران
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.